Helkväll på akuten

Ja i går kväll så hadejg o johan tänkt ha en myskväll o bara vara :) men ack så fort planer kan ändras, mor ringer o säger att morfar är på väg in till akuten för han har ramlat i en trappa o slagit huvudet i stenplattor hos leif o marianne, så de va bara att slänga oss i bilen o åka upp dit. vi trodde att han redan hade åkt in men när vi kom dit så hade ambulnsen precis kommit så dom sa åt mej att fälja med. Så nu har jag åkt ambulans för fösta gången i mitt liv. jösses så mkt knappar det fanns att trycka på där, jag som älskar att trycka på knppar, vart imponerad jag. väl inne så undersökte dom morfar men dom ville röntka han med så vi fick vänta ett bra tag på det. mamma o helene kom in efter oss så jag hittade på  dom i väntrummet, så dom osså fick komma till morfar. stackarn han fick ligga på en bår helt fastspännd fick inte röra sej eftersom han kanske hade skadat ryggen eller nacken, han fick ligga så från 18.00 - 22.30 då fick vi komma in på röntgen. tänk vilken väntetid de kan vara men de är ju klart det kanske kom in lite mera akutafall imellan. sen vare bara att sy igen skallen igen. men då gick jag ut gillar ju inte att kolla på sånnt jag. kännde att jag höll på att svimma så jag satt utanför o väntade sen fick vi åka hem :) kom hem efter 12. så de va min kväll de.

Ledig i dag skönt, ska vänta på att älsk ska komma hem från jobbet så ska vi upp till boningarna o fixa till det sista. nu har jag golfen så nu kommer han :)


puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0