Förlossningen

När fick du reda på att du var gravid? 25 augusti 2010
Blev det en chock? Ja det blev det, vi hade försökt men det hände aldrig något. så oerhört efterlängtat 
Hur gammal var du?
22 år
Hade du mycket halsbränna? Nej inget alls.
Spydde du mycket? fram till vecka 18. 
Var det någon favoriträtt som ändrades? Ne kunde äta allt som vanligt! Men vart dödligt sugen på Coca cola som jag i vanliga fall hatar! 
Hade du mycket foglossning? Lite grann 
Hade du sammandragningar? Ne de hade jag inte 
Ditt sf mått som störst?
35-36
Har du fått bristningar? Några få! De flesta kom efter graviditeten tråkigt nog.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Var övertygad om att det var en liten flicka ända tills förlossningen o de kom världens underbaraste lilla pojke 
Vad hoppades du på? Spelade ingen roll alls! Ett friskt barn!
Hade du mycket vätska i kroppen? Det kom lite dom sista 2 månaderna
Hur mycket gick du upp i vikt?
14 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar känsla att veta att han har bott o grott i min mage, men samtidigt hatade jag den ständiga oron att något va fel mm. 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Det hade jag inte tänkt så mkt på hoppades bara att min bebis skulle vara frisk o ha 10 fingrar o tår.
Gick du över tiden? Ja, 3 dagar.
När började din förlossning? Började på kvällen den 9 Maj 
Hur lång tid tog det? Han kom den 10 maj 19,54
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm 
Vad tyckte du var jobbigast? Första tiden hemma efter förlossningen, varken jag eller Johan visste vad vi skulle göra o va rädd att göra illa Loke. 
Var du rädd för något?
Att nått skulle gå fel under förlossningen så att de påverkade bebisen.
Grät du? Ja! :)
Skrek du? Nej, Johan sa att det inte va så farligt
Tog du nått smärtstillande lustgas & ryggbedövning. 
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Johan,  BM och två till.
Hade du någon nära med dig? Johan
Hur stor var bebisen?
3742 g & 53cm  lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick hon heta? Loke
Hur ser du på förlossningen idag? jag hade en väldigt bra förlossning
Var allting värt det? Självklart!! Tusen gånger om.








♥ Kärlek

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh den listan knycker jag :)

2011-11-17 @ 15:33:17
URL: http://igorsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0