Loke Zetterholm 2011-05-10♥

Tänkte att jag skulle försöka att skriva ner dagen då våran älskade Loke kom till världen!♥


Allt började med att i måndags kväll den 9/5 kl 20.00 då kom dom första värkarna, vi satt i soffan o skulle äta mat, värkarna kom med 10-15 min mellanrum. Johan ringde till Förlossningen och kollade hur verkarna skulle vara innan vi skulle åka in. men de va inte dags än. Så jag bestämde mej för att ta en dusch och lugna ner mej lite. Jag blev lite nervös och kunde inte tänka helt klart!


Efter duschen så la vi oss i sängen och kollade på Pistvakt, eller jag kunde inte kolla så mkt utan låg och höll koll på mina värkar och informerade Johan om hur ofta dom kom. Sov inte så mkt den natten, vid halv 5 på tisdags morgonen hade jag värkarna med 3-4 min mellanrum så jag väckte Johan och sa att de va dags att åka.
Vägen till Gävle har aldrig känts så lång i hela mitt liv, satt o andades och höll Johan i handen när värkarna kom.

Väl inne på förlossningen så satte dom en kurva på mej för att kolla hur stark värkarna va o hur länge dom höll i sej. sen kollade hon hur mkt jag va öppen och det var 3 cm. Herregud tänkte jag det är ju en evighet kvar och då va kl 7 på morgonen.


Vid lunch så tog dom hål på mitt vatten och allt var lugnt och rofyllt jag gick omkring med en stor rullator inne på vårat rum och andades o omgångar med värkarna. Johan såg nervös ut med han va så duktig och tog hand om mej så bra hela tiden.

Vid 2 tiden kom dom riktiga förvärkarna i ryggen och jag fick lustgas som inte hjälpte ett dugg jag tänkte att nu dör jag. Jag sa det till Johan flera ggr höll hans hand så hårt jag kunde när värkarna var som värst och andades min gas! slängde bort gasen och skrek ut min smärta som jag aldrig har vart med om förr. Vid 3 tiden bestämde vi oss för att jag skulle ta ryggmärgsbedövning (som jag har vart emot hela tiden), när jag väl hade fått den och den hade börjat att värka så var allt lugnt igen. la mej ner och läste tidningen. Tror att Johan är väldigt glad för att jag tog den för då kunde han osså slappna av lite. Johan lämnade inte min sida en enda gång. Jag fick tvinga han att gå ut o röka när jag hade fått min bedövning så han fick slappna av lite.


Vid 7 tiden på kvällen så kom krystvärkarna och jag krystade för Kung och fosterland och i vad som kändes som en evighet. Barnmorskan sa att det var nära nu och att hon ser hans huvud. men jag får inte krysta nu för jag har ingen värk, och det gjorde så ont, det kändes som att nån satt med eld i min smula för att det brändes nå så in i helvete mkt. sen kom värken och jag klände Johans hand så hårt jag kunde och krystade o skrek till slut så kom våran älskade unge ut! ♥


Dom la upp han på min mage och jag sa till Johan att jag ser en pung det är en pojke, sen kom mina tårar jag var så lycklig och så stolt över mej själv för att jag hade klarat att föda vårat barn! Låg med Loke i min famn när dom sydde mej, kollade på Johan och bara grät. Den känslan kommer jag aldrig att glömma. Känslan att få hålla sitt efterlängtade barn för fösta ggn.


Johan tog Loke och satte sej med han en stund och jag kunde inte hålla tillbaka mina tårar som rann från kinderna, där sitter mina fina älskade pojkar tänkte jag och jag fick fjärilar i magen. och tänkte bara på mina fina killar! och fick en sån längtan hem efter Rocky! ♥


Sen skulle Loke tutta för fösta gången och det kändes lite konstigt men ändå så underbart!


Jag tänkte tyst för mej själv att nu är jag mamma. sa till Johan att äntligen så kom han och han är så fin! ♥

Jag kommer aldrig att glömma Johans leende när han såg Loke för första ggn. Det var kärlek rak igenom det!
Det går inte att beskriva med ord!♥♥





Loke kl 09.20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0