Älgjakt

God Morgon!


Idag är jag hemma från skogen, Johan jobbar ju em och jag tyckte att han va värd en sovmorgon. O jag tyckte att Mormor skulle få en dag ledig.
Och så klart så har jag saknat min prins enormt mycket dessa dagar jag har vart i skogen. Har ju gått upp före han o kommit hem pricis tills han ska lägga sej!

Men kan säga att det har hänt saker vaje dag denna älgjakt, har toook mkt älg inne hos oss, vi har skjutit fullt och det va bara Onsdag, det har aldrig hänt förr på många år!
Så idag så äre Kalvjakt som gäller innan vi får ta en till Tjur. Har enormt mkt tjur i skogen. Jag o pappa fick släppa förbi en 8 taggare eftersom det var kalvjakt.Jag o farfar sköt på en tjur men vi missade för att det gick så fort fet hela, vi hörde inte när han kom utan jag såg något som skymtade förbi i buskarna och sa till farfar att ni kommer han. och fort gick det, men 2 skott avlossades i hasten. Men den springet lyckligt idag!
Victor fick se älg med Bosse osså men dom kom inte åt den :( synd för det hade ju vart skojj om pappa fick skjuta med Victor!
 Och så såg Fredrik ett riktigt as till tjur sa han :) enormt kul. Hoppas att nån skjuter en kalv nu på förmiddagen så dom får ta denna best till tjur!

Måste bara säga grattis till Hannah som sköt sin första älg igår :) en stor pinntjur fick hon ner på morgonen. Hon är den första kvinnan som har skjutit en älg på Kronparken. så stort grattis till dej Hannah ♥



Pappa ♥


Farfar ♥


Kusin kärlek ♥


Loke fick kläder av moster terese o mogge :) ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0